Hoornse musea presenteren zich met thema en website
ingevoerd op 16-11-2010
Het Hoorns Museum Platform, (HMP) is de naam waaronder vijf Hoornse musea sinds twee jaar samenwerken. Op 22 november aanstaande neemt Peter Westenberg, wethouder van cultuur van de gemeente Hoorn de nieuwe website van het HMP in gebruik. Met daarop veel aandacht voor het winterevenement van de musea rond het thema ‘Eten en drinken’.
Gezamenlijke website
Twee jaar geleden hebben het Westfries Museum, het Museum van de Twintigste Eeuw, de Museumstoomtram Hoorn-Medemblik, het Speelgoedmuseum ‘De Kijkdoos’en het Affichemuseum het Hoorns Museum Platform opgericht. In het platform bundelen de musea hun krachten om Hoorn als museumstad op de kaart te zetten. Sinds de oprichting werken de musea vruchtbaar samen op het gebied van promotie door zich gezamenlijk te presenteren op manifestaties en in advertenties.
Vanaf 22 november is er ook een website met actuele informatie over de musea in Hoorn en links over en weer naar de afzonderlijke sites van de musea. De site is te vinden onder www.HoornMuseumStad.nl.
Eten en drinken
Op de site staat ook informatie over het museumevenement dat het Westfries Museum, het Museum van de Twintigste Eeuw en het Affichemuseum deze winter organiseren. Vanaf 10 december 2010 tot en met 13 maart 2011 zijn in de drie musea exposities te zien rond het thema ‘eten en drinken’.
’Smakelijk Eten’ in het Westfries Museum gaat over de eet en drinkgewoonten van onze voorouders in de Gouden Eeuw. ‘Aan tafel!’ in het Museum van de Twintigste Eeuw staat in het teken van het eten en drinken in onze vorige eeuw. Terwijl in het Affichemuseum klassieke reclameaffiches met eten en drinken te zien zijn.