Al meer dan 140.000 bezoekers voor LEGO expo

Kom naar het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn en bouw met duizenden LEGO steentjes. Bouw een raceauto, een huis of een toren. Is jullie bouwwerk mooi? Dan plaatsen we het tijdelijk in een vitrine in het museum! De succesvolle LEGO tentoonstelling in Hoorn heeft inmiddels al meer dan 140.000 bezoekers getrokken. Gezinnen met kinderen, LEGO-fans, maar ook opa’s en oma’s met kleinkinderen. Het Museum van de 20e Eeuw is immers een waar feest der herkenning.

Gratis toegang met Museumkaart en VIP-kaart

Een kaartje voor kinderen van 4 tot 16 jaar is slechts 5 euro, volwassenen betalen 10 euro. Maar met de Museumkaart of de VIP-Kaart van de Vriendenloterij ga je zelfs gratis door het hele museum. Ook de LEGO-expositie verdeeld over drie zalen en de LEGO-bouwhoek.

Van Harry Potter tot Darth Vader

Er is veel te zien op 90 jaar LEGO: Van het eerste houten speelgoed tot de eerste plastic steentjes, van de bouwdozen uit de afgelopen decennia tot succesvolle thema’s als Star Wars, Ninja en Harry Potter, maar ook vele treinen, vliegtuigen en auto’s. Grote bouwwerken zoals het Vrijheidsbeeld en de Eifeltoren, maar ook veel piraten, heel veel piraten die soms bewegen of zingen. De Taj Mahal staat er, net zoals de Tower Bridge en de Millenium Falcon.

Betaalbaar drankje en hapje

In onze horeca kunt u terecht voor een hapje en drankje voor een betaalbare prijs. Wat dacht u van koffie/thee met gebak voor slechts € 3,99! Geniet er van terwijl u kijkt naar de kinderen die bouwen met LEGO.

Het museum is gevestigd in een voormalige gevangenis op het Oostereiland bij de haven van Hoorn. De vaste collectie is een ware reis door de tijd. Kijk voor alle informatie over openingstijden, parkeren en entree op www.MuseumHoorn.nl

Banner Museum 20e eeuw 610x650 Banner Museum 20e eeuw 610x650
vaderdag 2024 vaderdag 2024