Een gezicht uit het Museum van de 20e Eeuw

Wie is nu eigenlijk Melis Remijnse

Vertel eens iets over jezelf.

Ik ben Melis Jan Remijnse en 42 jaar geleden geboren in Andijk. Sinds 2011 woonachtig op de Blauwe Berg in Hoorn. In 2010 ben ik getrouwd met mijn vrouw Racella en in 2012 zijn wij de trotse ouders geworden van onze zoon Sam. In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om te genieten van de natuur, een terrasje met een lekker hapje/drankje, een theater/bioscoop/museum bezoek of ben bezig met mijn zoon muziek aan het maken/opnemen. Eén van mijn hobby’s is LEGO. In huis staan er ondertussen al aardig wat bouwwerken. Daarnaast wil ik graag wat van de wereld zien en ga dan ook graag op vakantie. Voordat onze zoon geboren werd hebben mijn vrouw en ik door verschillende landen gebackpackt.

Wat doe je in het museum?

Sinds 3 juni 2024 ben ik werkzaam in het Museum als Directie-Assistent. Ik heb in de afgelopen weken al veel opgestoken en voel me al aardig thuis in het team. Ik houd mij bezig met de dagelijkse gang van zaken, los zo nodig ad hoc problemen op, verwerken van de financiële rapportages van de winkel en horeca. Daarnaast werk ik samen met Manon aan diverse nieuwe projecten en een professionalisering van ons Museum. Tevens heb ik al een aantal LEGO bouwwerken in elkaar mogen zetten.

Wat was je leukste ervaring in het museum tot nu toe?

Ik kijk met héél veel plezier terug op deze eerste weken. Ik voel me erg thuis en het voelt als een warm bad waarin ik terecht ben gekomen. Daarvoor mijn dank. Daarnaast heb ik het afscheid van Wim, mijn voorganger die met pensioen ging, meegemaakt en heb daar een heel fijn en gezellig team van vrijwilligers mogen zien. Ik weet zeker dat wij met elkaar nog heel veel leuke en mooie momenten gaan beleven met elkaar.

Collage Melis Collage Melis